ΟΣΔΕΛ

Τα ευρήματα της έκθεσης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης για την ενημέρωση στο διαδίκτυo στην Ελλάδα δημοσιεύθηκαν από τη διαΝΕΟσις

URL: https://www.osdel.gr/el/news/3675-τα-ευρήματα-της-έκθεσης-του-πανεπιστημίου-της-οξφόρδης-για-την-ενημέρωση-στο-διαδίκτυo-για-την-ελλάδα-δημοσιεύθηκαν-από-τη-διανεοσις

Η διαΝΕΟσις τα τελευταία πέντε χρόνια δημοσιεύει τις ετήσιες εκθέσεις του Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης που αφορούν την Ελλάδα. Η ετήσια Έκθεση για την Ενημέρωση στο Διαδίκτυο ξεκίνησε το 2012, με σκοπό να μελετάει τις ενημερωτικές συνήθειες των πολιτών 5 χωρών. Από τότε η έρευνα επεκτάθηκε σταδιακά και πλέον υλοποιείται σε 46 χώρες. Η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στο δείγμα της έρευνας από το 2016.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μία έρευνα που καταγράφει τις απόψεις των χρηστών του διαδικτύου για τις ειδήσεις που διαβάζουν online, για τις πλατφόρμες και τις ιστοσελίδες που προτιμούν και συνοδεύεται από αναλύσεις των τάσεων, τόσο σε κάθε χώρα όσο και συνολικά. Τα στοιχεία βασίζονται σε μία μεγάλη διαδικτυακή δημοσκόπηση δείγματος μεγαλύτερου των 2.000 ατόμων ανά χώρα. Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού κάθε χώρας που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο (στην Ελλάδα το ποσοστό είναι 78%) και όχι αντιπροσωπευτικό του συνολικού πληθυσμού. Στην Ελλάδα το δείγμα εφέτος ήταν 2.004 άτομα. H δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε από τα τέλη του Ιανουαρίου μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου του 2022.

Η διαΝΕΟσις δημοσίευσε μία σύντομη ανάλυση των στοιχείων που αφορούν την Ελλάδα για το 2022 (όπως είχε κάνει και για το 2021, το 2020, το 2019 και το 2018), την οποία επιμελήθηκε ο Αντώνης Καλογερόπουλος, επίκουρος καθηγητής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, ερευνητικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Reuters και μέλος της ερευνητικής ομάδας που υπογράφει την Έκθεση. Η εφετινή έκθεση έχει ως θέμα τον κυνισμό των Ελλήνων απέναντι στη δημοσιογραφία και στα μέσα ενημέρωσης καθώς και τους τρόπους με τους οποίους οι νεότεροι σε ηλικία χρήστες του διαδικτύου βρίσκουν και διαβάζουν ειδήσεις. Όπως προκύπτει από την έκθεση, η αγορά των μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από μεγάλο κατακερματισμό των ψηφιακών μέσων, έλλειψη εμπιστοσύνης στις ειδήσεις, υψηλή αντίληψη αθέμιτης επιρροής και υψηλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση.

(Με στοιχεία από τον ιστότοπο της διαΝΕΟσις)

(Ιούνιος 2022)