ΟΣΔΕΛ
Διευθύνων Σύμβουλος των FT: «Οι επιχειρήσεις του Τύπου πρέπει να απαιτήσουν πληρωμή από τις εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης»
Δημοσιεύτηκε 31 Ιουλίου, 2024
Αναγκαία λύση για να αποφευχθεί η απομόνωση των ΜΜΕ από τους αναγνώστες είναι η συνεργασία των εκδοτών με τις εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ειδησεογραφικών Μέσων WAN-IFRA στην Κοπεγχάγη. Με αφορμή τη σύναψη συνεργασίας των Financial Times με το OpenAI, έγινε σαφής η ανάγκη για μακροπρόθεσμες επενδύσεις στη δημοσιογραφία, ενώ τονίστηκε η σημασία της συνεργασίας των δύο κλάδων για την αναβάθμιση της έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης.
Ο διευθύνων σύμβουλος των Financial Times, John Ridding, τόνισε σε εκδότες των ΜΜΕ πως βρίσκονται σε θέση ισχύος και γι΄αυτό θα πρέπει να διεκδικούν αμοιβή από τις εταιρίες τεχνητής νοημοσύνης.
Την ίδια στιγμή ο CEO των FT ανέφερε σε κεντρική του ομιλία στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ειδησεογραφικών Μέσων WAN-IFRA στην Κοπεγχάγη ότι η απομόνωση των εκδοτών από τους αναγνώστες αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για τη βιομηχανία ειδήσεων.
Με τις δηλώσεις του να γίνονται ακριβώς ένα μήνα αφότου οι Financial Times έγιναν ο πρώτος βρετανικός εκδότης ειδήσεων που ανακοίνωσε συμφωνία αδειοδότησης με το OpenAI, ο ίδιος σημείωσε ότι οι FT ήθελαν να είναι πρώτοι που θα ερευνήσουν τις πιθανές περιπτώσεις χρήσης και τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να διευρύνουν τη συνολική εμβέλειά τους.
«Η πληρωμή από τις εταιρίες AI έχει σημασία για τα έσοδα φυσικά, αλλά επίσης σημαντική είναι η ευκαιρία να επεκτείνουμε την εμβέλειά μας και να κατανοήσουμε πώς οι χρήστες θα αλληλεπιδρούν με την τεχνητή νοημοσύνη», ανέφερε.
Ο J. Ridding πρόσθεσε ότι τώρα είναι μια πραγματικά «καθοριστική στιγμή» για τα ειδησεογραφικά μέσα ενημέρωσης και πως οι ευκαιρίες από την τεχνητή νοημοσύνη είναι τόσο μεγάλες όσο και οι κίνδυνοι.
Ανέφερε επίσης ως παράδειγμα τη βραβευμένη έρευνα των FT για τη γερμανική εταιρεία fintech Wirecard, λέγοντας ότι η συγκεκριμένη δουλειά θα ήταν ευκολότερη με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα βοηθούσαν να ξεσκονίσουμε τα «βουνά εγγράφων» που υπήρχαν.
Επικαλούμενος την πρόσφατη προειδοποίηση του Peter Wright, εκδότη της DMG Media, για το μέλλον των ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος των FT ανέφερε ότι η γενετική παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη «είναι ο σκύλος που τρώει την ουρά του. Αν αναπτυχθεί με τον τρόπο που φαίνεται ότι θέλουν να αναπτυχθεί οι προγραμματιστές της ΤΝ - όπου ουσιαστικά απλώς οικειοποιούνται όλη τη δουλειά των δημοσιογράφων χωρίς καμία απολύτως αποζημίωση - θα καταστρέψουν το ίδιο το ειδησεογραφικό περιεχόμενο πάνω στο οποίο εκπαιδεύονται τα μοντέλα τους».
«Οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί έχουν επιρροή και θα πρέπει να επιμείνουν στην πληρωμή. Είναι λογικό για τις πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης να πληρώνουν», σημείωσε ο CEO των FT.
Ο διευθύνων σύμβουλος των FT πρότεινε ένα μοντέλο συνεργασίας μεταξύ πλατφορμών και εκδοτών που θα συνδέει τη χρήση περιεχομένου με τα έσοδα. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι οι εκδότες θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που αποδεικνύουν ότι το περιεχόμενό τους ανταποκρίνεται στα αιτήματα των χρηστών. Αυτό θα δημιουργούσε μια συστηματική ροή εσόδων προς τα μέσα ενημέρωσης, αυξάνοντας τα κίνητρα για αξιόπιστη και πρωτότυπη ενημέρωση και αντιστρέφοντας την υποβάθμιση της πληροφόρησης.
Μεταξύ άλλων, ο John Ridding τόνισε στους ηγέτες των ειδησεογραφικών οργανισμών ότι ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός δεν αποτελεί πάντα το «κλειδί» για την επιτυχία, αντιθέτως η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η μακροπρόθεσμη στρατηγική και η επιλογή επενδύσεων σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κλάδο.
Αναγνώρισε επίσης πως οι FT είναι τυχεροί που ανήκουν στη "Nikkei", μια ιαπωνική ιδιωτική εταιρεία, η οποία εστιάζει στην επίτευξη των νέων στόχων περισσότερο από την αύξηση των κερδών, ακολουθώντας μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση.
Υπογράμμισε ότι μια νέα συμφωνία μεταξύ των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης και των εκδοτών στα ΜΜΕ δεν θα λύσει όλα τα προβλήματα, αλλά θα βοηθήσει τα μέσα ενημέρωσης και την τεχνολογία με απώτερο στόχο την αξιόπιστη δημοσιογραφία. Επίσης, προειδοποίησε για τους κινδύνους των deepfakes και τόνισε ότι οι πλατφόρμες πρέπει να διαχειρίζονται καλύτερα την τοξική πληροφόρηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τέλος, ανέφερε ότι αυτή η συνεργασία είναι απαραίτητη για την αποφυγή ενός κύκλου παρακμής που επηρεάζει εκδότες, πλατφόρμες, πολιτική και ανθρώπους. Τόνισε ότι αν οι βασικοί παράγοντες κάνουν σωστά τη δουλειά τους, τότε το δράμα στο χώρο των ειδήσεων μπορεί να έχει ένα καλύτερο, ακόμα και ευτυχισμένο, τέλος.
Πηγή: wan-ifra.org